Gezonde school

Voor de ochtendpauzes mogen de leerlingen een stukje fruit en wat drinken meenemen. (geen koolzuurhoudende drankjes) Voor de lunch brood en wat drinken en eventueel nog een stukje fruit. Wij zien liever geen koeken en vooral geen snoep! We willen u vragen om bij traktaties ook te denken aan gezonde dingen.

De school ontvangt een subsidie van het Jeugd Educatiefonds. Hierdoor kunnen wij iedere dag fruit en groente aanbieden aan de leerlingen. Krijgen de kinderen iedere dag een glas melk of yoghurt. Iedere donderdag hebben we een verse soep, bereidt door de leerlingen die de brancheopleiding consumptieve techniek volgen.

Sinds februari '24 heeft het VSO een eigen schoolkantine. De maaltijden worden bereidt door de leerlingen die de brancheopleiding consumptieve techniek. Iedere leerling van het VSO kan een knipkaart kopen. Op maandag en vrijdag is de schoolkantine geopend. Iedere keer zijn er andere gerechten te verkrijgen. Zoals een lekkere pasta, tosti, gezonde pizza, broodje gezond, panini en nog heel meer lekkere / gezonde producten. Als tussendoortje kunnen de leerlingen kiezen uit o.a. dunne maiswafels, crackers. Er zijn zuivelproducten van de Hoeksche Zuivel te verkrijgen. Fruit en water is altijd gratis.

GGD arts voor Oud-Beijerland Joke van Petegem

Wanneer leerlingen op onze school geplaatst worden kan de leerling door de jeugdarts opgeroepen worden voor een onderzoek. Dit onderzoek is niet alleen bedoeld om het lichamelijk welzijn van uw kind te controleren. De jeugdarts zal samen met u de ontwikkeling van uw kind op motorisch, spraak-taal- en sociaal-emotioneel gebied beoordelen. Dit sociaal-medisch onderzoek is van belang voor het leerproces en het functioneren van uw kind op school. De jeugdarts maakt ook deel uit van de commissie van begeleiding van de school. In deze commissie zitten verder de intern begeleider, de psycholoog, de maatschappelijk werkende en de directeur. De jeugdarts geeft de school hierin adviezen. Zo nodig zal de schoolarts doorverwijzen naar de huisarts, logopedist, hulpverlening of de kinderfysiotherapeut. Wanneer leerlingen eenmaal geplaatst zijn krijgen zij, afhankelijk van hun leeftijd om de 2 tot 3 jaar een herhaling van dit onderzoek. Als school vinden wij het daarom heel belangrijk dat u meewerkt aan dit onderzoek in het belang van uw kind.